Cita - cita Saya

Assalamualaikum kepada semua, entry kali ni aku nak cite sikit tentang cita- cita aku.actlly minat nak jadi cik- gu ni baru je tertanam dalam jiwa yang tulus ni,dulu mase kecik- kecik kalau cikgu aku tanye cite- cite nak jadi ape,aku mesti jawab nak jadi polis.tapi bile dah masuk U and ambik kos lain dri yang diminatai terpaksa la tuka cita- cita & minat ni.. cite- cite aku bukan calang- calang tau, aku menanam impian nak jadi Guru Besau ,ahahaha...ok nak dijadikan story la kan, sekiranya aku jadi guru besa ape yang aku akan buat atau sumbangkan kat sekolah aku tu nanti,


lets chek it out: 

~Sebagai Guru besar semua pelajar- pelajar akan bertukar sistem belajar dieorang daripada menggunakan buku teks kepada komputer. sebijik sorang akan ada komputer.


~Di sekolah sekarang ni korang biasa tengok diorang senaman kat padang kan tapi kalau aku jadi guru besar , aku buat pusat gim. semua kena bersenam kat situ so no excuse ok.

~kalau masa makan kan, dieorang kena ke kantin tapi bile aku jadi guru besar akan aku buat CAFE kat sekolah aku tu,,hebat tak pimpinan aku nanti..ahahhahaha.


~kalau korang perasan sekarang ni sekolah dah bertingkat - tingkat tak macam kita dulu- dulu,tapi semua kena naik tangga, kalau aku jadi guru besar, aku buat lif dan eskelator untuk sekolah aku tu.senang sikit murid- murid aku ye idak??


~perpustakaan sekolah atau pusat sumber sekolah, bila aku selaku guru besar akan ku bina  sebijik macam perpustakaan negara. biar semangat sikit pelajar- pelajar aku nanti nak study kat sane.


~Lepas tu pulak, aku sebagai guru besar wajibkan pelajar aku belajar pelbagai bahasa yang ada kat dunia nih walau pun aku terpaksa eksport import cikgu luar negara tuk ngaja kat sekolah aku tu nanti.

~ha ni pulak, walaupun sekolah kat kampung hanya sebelah rumah je tapi selaku guru besar aku tak benarkan pelajar balik sebab telah disediakan asrama tahap hotel lima bintang.


p/s korang ti boleh la anta anak- anak korang study kat skolah aku, konferm puas hati punye bai..ahahah...












  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments:

Post a Comment